Min nacke är inte som den ska?

Vet inte vad det är som är problemet nu, men verkar som om jag är för tillfället extra känslig i min nacke!
Kan känna mig helt ok, men efter en bit in i eftermiddagen så blir det värre!

& gör jag någonting spelar ingen roll vad så blir det värre... Vilket inte känns alls kul! :/ Så vet inte hur jag ska hantera detta?!?!

Sätter på mig nackkragen då men det är inte alltid den hejdar huvudvärken i alla fall. Nu har jag haft migrän flera dagar i rad & det verkar inte ge sig :S

Finns det någon som känner igen detta & har något tips?

Ja änvänder som sagt min krage, linement, diclofinac (som jag just nu för tillfället inte kan ta pga pencilinen). Brukar även ta en varm dusch för att få musklerna att slappna av. Lägga mig ner om det är möjligt...

Vilket jag ska ta & göra nu innan det blir ännu värre!

God natt sov gott..


Kommentarer
Postat av: Renée

Tror inte du kan göra så mkt mer än att använda din stödkrage så mkt som möjligt. Nacken är säkert utarbetad om du förstår vad jag menar. Då orkar inte musklerna hålla upp huvudet. Har såna problem själv. Enda som hjälper e vila...

2009-09-18 @ 10:12:24
URL: http://www.rej74.spaces.live.com
Postat av: Edsmamman

Håller med ovanstående. Jag har exakt samma problém, känner igen mig i det du skriver och det enda som funkar för mig är att ligga ner och vila.



Det där med nacken är skitjobbigt. För det leder alltid till migrähvudvärk och jag har oxå diklofenak mot det.



Själv har jag ingen nackkrage men funderar på att införskaffa en. Enligt min sjukgymnast så får man köpa en sådan själv. Vet inte om det skiljer sig i olika kommuner.



Kramis o tack för att dina stöttande kommentarer!

2009-09-18 @ 20:46:11
URL: http://edsmamman.blogspot.com
Postat av: Katta & Doriz

Massage! Då menar jag lätt massage. Muta någon vän (med ditt sällskap då förståss) och be den massera lite. När spänningarna blivit tillräckligt stora försvinner de inte utan massage.

Finns även massagehjälpmedel att köpa. Min bästa är faktiskt en liten graj med fyra ben som vibrerar. Köpt på ÖB för 59:-

2009-09-19 @ 13:02:52
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: Carina

Hej

Jag känner mycket väl igen denna form av huvudvärk.

Har fått jättebra nackstöd på ortopedtekniska och då huvudvärken inte vill ge sig tar jag på mig den största jag har som ser ut som en ett sådant stöd man får vid olyckor. Otroligt avslappnade nackortos. Gå gärna in på min blogg och titta hur den ser ut.

carina

2010-10-31 @ 10:46:34
URL: http://edsliv.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0