Min bebis är skadad :(

Igår när jag kom hem på kvällen efter ha varit hos pappa & tittat på Män som hatar kvinnor. SÅ JÄ*LA bra film!!! Måste ses!!!

I alla fall så kom jag hem & Tarzan släppte jag in innan jag åkte, när jag sen kommer hem & ska hälsa på honom. Upptäcker jag något i nacken på honom...???

Tänder lyset & får se att det fattas hår!!! :O HJÄLP!!!!

Var det första jag täkte, för det såg likadant ut för ca 2 år sedan! Då var det mycket illa!! Så vart rädd & fick såklart dåligt samvete! När jag sedan börjar undersöka så upptäcker jag som 4 st hål i nacken på honom :S
Plus att det är varigt.. :S

Kan ju inte göra något åt det på natten så måste vänta till dagen efter. Som idag då.

Så jag har jagat hela dagen efter streptocolin salva. För det användes sist, & eftersom det är hål ner i huden så är det stor risk om man inte använder den att det blir MYCKET värre. Eftersom risken är att det inte läker innefrån.

Fick tag i en från en tjej ifrån stallet på kvällen & som hade hemma. Så packade iväg mig, hundar & katt upp till stallet. För jag kunde ju inte göra detta själv, erfarenhet sen förra gången. Tarzan är MYCKET stark, men snäll som tur är.

Så tog hjälp utav L, så vi höll tillsammans & hon gjorde rent, tog hål & sprutade in.

FY FAN vad taskig man känner sig!!! Han skriker & gör allt för att ta sig loss!!....

Som sagt hade jag med mig honom i bilen, denna gång lös. Eftersom han blir galen i buren!

Så tog lite roliga bilder på honom :)


Tarzan placera sig i mitt knä, där satt han sen.
Det syns lite av fläcken som är kal på bilden.





 

Han trivdes mycket bättre att åka bil lös en i buren.


Kommentarer
Postat av: Renée

NEJ! vad trist när sånt händer! Hoppas nu att det läker så du slipper åka till veterinären med honom. Man får hålla i slantarna! Krama kissen från mig.

2009-09-26 @ 21:23:21
URL: http://www.rej74.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0