Utslag blossade upp?!!

Igår fick jag några konstiga utslag på fingret & armbågen! :/ Som kliade, var rött, gjorde ont & det var som små bett... 

Detta är min armbåge som det mesta var på.
Var svårta att fota men gjorde så gott jag kunde...

Har någon annan med EDS denna erfarenhet?

Ringde sjukvårdsupplysningen för att höra vad jag skulle göra, eftersom det var söndag oxå. Hade ingen lust att sätta mig på akuten i 7 tim för det. När jag förklarade för dom så fick jag inte vänta tills som idag utan skulle åka in på en gång. Pga att jag har EDS & det satt på en led.

Fick en tid på jouren en ½ timme senare så det vara bara att packa sig i väg. Läkaren kunde inte svara på vad det var, man kunde få sådana utslag mer eller mindre. Dom försvinner förhoppningsvis efter ett tag. Men funderar lite, för läkaren jag träffade gäspade & känndes inte särsklit engagerad. Vilket inte jag tycker känns bra alls! Inte för att det behöver betyda något, men ändå!

Så åkte hem med lite tavagyl tabletter. Dom är kvar, men det har i alla fall inte blivit värre. Så hoppas att det är som hon säger.


 


Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Tavegyl tar bort klådan och allergiska reaktioner. Men så många bett? Låter mer som allergi. Vi får ju ofta mysko reaktioner. Har ofta konstiga utslag på armarna som ingen vet vad det är.

Håll koll på leden, tror inte den påverkas, men det ligger ju där.

2009-10-13 @ 15:30:05
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: Mie

Hej Sitter och läser din Blogg jag fick min Diagnos i Fredags .. Jag brukar få sådana där utslag på Låren och under armarna .kan det ha med eds att göra hmm intresant...

2012-03-31 @ 15:48:56
Postat av: Trollkvinnan

Hej, vet ej om du fått svar på detta men kan berätta att jag har precis samma, som smår "sår/bett/blåsor" som kliar på armbågarna...och har uteslutit både mjölk, soja, ägg och gluten ur kosten (intolerans/överkänslighet/allergi) mm. i matväg, fick vet att det kunde vara hudceliaki, kolla upp det...och jag får tillbaka dessa "utslag" så fort jag får i mig nått som kan ha spår av eller råka innehålla gluten så kommer dom som ett brev på posten!!!

http://celiaki.se/celiaki-intoleranser-allergier/celiaki-glutenintolerans/relaterade-sjukdomar-3/relaterade-sjukdomar/

Svar: Hej! Nej har inte fått något svar mer än det läkaren sa då jag var in. Får ofta som blåsor på fingertopparna också? Ok, det har jag aldrig hört talas om. Men kan vara värt att kolla upp. Har själv uteslutit laktos, då jag har smärtor & blir sämre i magen då jag äter något som innehåler det. Har ibland funderat på om det kan var något mera? Men som jag vet har dom flesta med EDS problem med magen. & det är inte mycket som hjälper?...

Tak snälla för din kommentar!?
Mvh Madeleine
Madeleine

2012-09-12 @ 17:59:07
URL: http://trollkvinnan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0