Ska bli mamma igen till en liten Jane :D

Ja som sagt i inlägget tidigare gjorde jag en anhalt hemma hos pappa innan jag var hemma. För att titta på dom otroligt söta kattungarna.

Nu är det bestämt att jag ska ta lilla Jane på foder. Så Tarzan kommer få en kompis, håll tummarna för att det går! Dessa katter är som sagt speciella eftersom dom är mankskatter. Så 3 av 4 kommer stanna i familjen :D Har alltid önskat mig en sköldpaddsfärgad katt efter Tarzan. Nu kommer det bli verklighet, men eftersom jag inte har ekonomisk möjlighet så blir jag fodervärd till den istället. Så tar L hand om kostnaderna. Mycket bra deal tycker jag! :D Hon är nu ca 4 veckor så det dröjer lite innan hon flyttar hem. Så får tillbringa tid hemma hos pappa nu framöver & pussa på henne där.

Lyckades ta en hyffsad blid på deras svansar för att kunna visa er skillnaden från ingen svans alls till fullt normal svans.


Här är dom alla 4, som ni ser har den längst bort till h ingen svans alls, nr 2 ser ut att ha gått av, nr 3 (Jane) har väl en som är ca 2/3 men spetsig, sen den längst ut tll v har full svans. Detta var minst sagt lätt att få med alla samtidigt & ha dom någorlunda stilla....


Den här ska L ha kvar själv. Hon har som en lapp över ögat så vi letar nu efter ett namn på en pirat tjej :P


Lilla Jane somnade på min mage, sååå söt!!


Pappas lilla svanslösa katt somnade på hans axel...

Nu har jag visat kort på alla syskonen... (Den gråa är med i ett tidigare inlägg)


Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Så det ÄR renrasiga manx? Har haft korsning innan. En granne hade en renrasig från England, och han satte ju naturligvis på honan våran. Så två halvmanx har jag haft. En dröm är en renrasig, en dag ska jag! Deras personligheter går ju inte jämföra med andra katter. Så otroligt speciella!

2009-10-20 @ 13:14:11
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: Katta & Doriz

Om det är en utekatt som blivit pappa så är det nog ändå med största sannorlikhet inte rasen manx utan bondkatter med gen för svansavsaknad. Två helt olika saker. Så då¨behöver du inte oroa dig för manxens rasbundna problem (i stort sett bara att de helt utan svans inte får paras med lika, för då kan sista ryggkotorna växa ihop så katten inte kan röra sig som den ska).

Söta små rackare är det!

2009-10-20 @ 20:45:15
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0