Riktigt orolig för Tarzan!

Var riktigt orolig för Tarzan idag!

Jag har ju alltid sagt att det aldrig går att skaffa en till katt så länge jag har Tarzan. Men nu har jag tagit den risken. Men man blir ju rädd att han ska sticka eller liknande. Han har varit ute igår & idag trots att jag hade tänkt att hålla honom inne 1 v eller 2. Men så blev det inte, för han gjorde allt för att komma ut, sen när dom skulle vara inne själva så vågade inte jag lämna dom.

Men idag när jag klev upp så kunde jag inte hitta honom!

Letade & kallade på honom men ingen Tarzan. Det gick ett par timmar, så tog jag en vända igen. Öppnade garderober etc.. Sen till slut så hittade jag honom på en kökstol under bordet. Så man såg honom inte...

När jag sen pratade med honom & kelade så vände han på sig bort från mig & sov vidare. Det gör ont i hjärtat! Min lilla ängel... Vid 14 tiden först "klev" han upp, gick mot dörren & ville ut. Försökte igen prata & kela med honom. Men det var som om jag inte fanns. Usch det är hemskt!

Han gick ut...

Några timmar senare när hundarna var ute på baksidan hör jag att han kommer hem. Vilken lättnad! Då pratade han, spann etc...

Så nu känns det lite lättare igen, men han fräser & morrar när Jane är för nära. Men det är fortfarande min Tarzan :D


Kommentarer
Postat av: litentanta

Katter är ju lite "egna", han har väl svårt att acceptera att någon annan klampat in på hans revir kanske, hur liten o söt hon än är? Låt det gå några dagar så vänder det säkert, eller så blir det en sån där så tråkig fight bara för att hon ska få veta "sin plats"....



Det brukar ju ordna sig även om vi människor allra som oftast har förmågan att läsa in en massa i djurens beteende som de inte ens har en aaaaaaning om ;-)



2009-11-29 @ 11:08:55
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Sofie

När vi skaffade en till katt blev Tarzan jättesur på mig! Han ville inte gosa, han kom inte när man ropade och man riktigt såg hur sur han var när han blängde på mig...



Vi bodde i lägenhet då, så han fick aldrig vara ute. Så jag tog ut honom på en promenad, i koppel, och han älskade det! Efter det så var han inte sur på mig längre :)

2009-11-29 @ 20:54:18
URL: http://annikasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0