Min förebild & solstråle

Igår  så tog jag mig i väg till farmor Karin som fyllde 89år. Min solstråle

Det är häftigt, min förebild! Hon bor fortfarande hemma & klarar sig själv, det tycker jag är stort. Har inte tagit mig tid att hälsa på henne trots att hon inte bor långt ifrån mig. Så det var kul att jag kom iväg nu, bättre sent än aldrig som man brukar säga. Det är alltid lika trevligt att träffa henne & man känner sig alltid välkommen! Hon bakar mycket goda kakor som alltid blir bjuden på när man kommer. Det är man inte bortskämd med idag. Det är inte någon som har tiden att baka, sen finns det ju så mycket i butikerna nu för tiden. Men det finns INGET som slår hembakat!

Eller vad säger ni?

Det vart ett par timmar vi satt å pratade om allt mellan himmel & jord. Sen tycker jag det är så kul att få lyssna på när hon berättar om det som hände när inte jag fanns. Man får se bilder på hur det såg ut förr... Vilket är sååå spännande. Ja det finns hur mycket som helst att prata om. Sen är jag ju uppväxt i samma by så det är intressant att få veta mer om hur det var förr & hur hela släkten hör ihop.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0