Farmor sjuk idag, så inga julgardiner än :(

Farmor kunde inte komma idag pga att hon gått å blivit sjuk :(

Synd om henne! Så därför har det inte blivit någonting gjort idag. Ja har för ont att göra någonting. Så vi får se när hon piggar på sig & orkar hjälpa mig... Behöver få upp min belysning på framsidan, men eftersom inflammationen har blommat upp igen eller kanske inte försvann helt & jag har blivit sämre igen? Vet inte vilket av de, men det gör att jag inte kan hålla upp höger armen. Då blir det svårt att få upp en ljusslinga i underkant av taket. Så får vänta med det oxå...

Det var ju första advent i går. Men har än inte kunnat tända första ljuset i adventsljustaken eftersom jag inte har någon mossa än. Tanken var att farmor skulle ta med sig den idag.. Ja som vill ha allt klart i tid, det är svårt att inte kunna få det.

Fan vad detta suger!! Jag som är högerhänt oxå! Inte lätt när det är svårt.... Skulle verkligen behöva någon som hjälper mig. Så tänker dom tvinga ut oss i arbete som inte kan ta hand om hemmet! Vet inte hur dom tänker, om dom tänker över huvudtaget?!

Ja jag har lyckats ringa 2 samtal idag i alla fall. alltid något. Hade fått en påminnelse om Bazzes försäkring. Men det är så att när jag tecknade dom så ville jag betala per månad på autogiro. Men hanns försäkring hade dom missat det med eller gjort fel. Så det var lätt att rätta till. Men det gör att jag får betala för 3 månader på honom i Jan!! Vilket blir tufft, därför autogirot.

Kommentarer
Postat av: litentanta

På tal om räkningar, jag har delat upp allt som bara går på månadsinbetalningar, hatar när det kommer stora poster sådär, man har ju liksom inte sån buffert....



Sen hoppas jag förstås att du "bara" får en lindrig inflammations-sväng, det är en jobbig årstid hösten och jag får också mer ont i kroppen nu när kylan kryper på, eller om det är fukten? Vintern går bättre än det här eviga mörkret :-(



Ha det bra och lycka till m belysningen, här är det

bara "minimalistiskt" pyntat för jag har liksom inte

känslan för jul i år...

2009-11-30 @ 21:07:04
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0