Tur man hyr när man har EDS...!

Jaha nu var denna dag över, & i morgon är det fredag igen... Kan knappt fatta att det är sant?!

Idag har jag inte gjort någonting... Har bara legat på soffan. Helt slut idag oxå, känns som om jag kan sova hur mycket som helst!

Väcktes i morse utav telefonen, det var han med torktummlaren. Det var minst sagt på tiden, den jag hade har stått här sen det byggdes. Och det byggdes på 90-talet. Min gick söder förra veckan, så skulle få en ny idag :D Eftersom man hyr så ringer man hyresvädren, dom kommer med en ny & tar med sig den gamla. Det är fördelen med att hyra. Sen att hyresvärden är som är.. Kan jag inte göra mycket åt! :(

Men hon tar ofta priset för sina kommentarer! Hon sa denna gången som förra när jag skulle få en ny tvättmaskin, förresten har hon sagt det varje gång. Lite klämkäckt, passa på att städa bakom nu när du ändå kan.... Idiot!! Som om man inte skulle göra det ändå?!....

Men jag kunde ju svara henne denna gång med att kondensor gjorde jag rent för en vecka sen & har gjort rent bakom maskinerna precis Så det så!

Ja så när jag hade fått en ny sen mitt på dagen så somnade jag om igen på soffan... Var vaken i 2 timmar, sen har jag legat där.

Vissa skulle kalla mig lat. Men det är inte att vara lat! Utan det är så när man har en sjukdom som EDS. Man har sådana dagar, vissa dagar ligger man mer än andra. Det beror så klart på vad man har gjort dagarna innan oxå. Man kräver mera vila än en frisk. Det tar längre tid att återhämta sig oxå efter man gjort någonting. Det är något som jag måste acceptera & andra måste repektera mig.






Kommentarer
Postat av: sussi

De kanon du har ACCEPTERA din sjukdom!!!!! De ett jättekliv!!! Hyresvärd kan vara nötter.. vi får in matoset i hela lägenheten eftersom inte fläkten drar. JAg rengjorde fläkten bytte filter dagen innan de skulle göra mätningen igen. så står de en lapp när jag kommer hem"Har bytt filter i din fläkt så nu drar den som den ska!"

2009-11-06 @ 08:31:59
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: EDS mamman

Ja visst är det så, och ibland kan jag känna att det skulle vara lättare för oss om vi inte hade hus, utan istället hyrde en lägenhet istället... det är så mycket man ska underhålla med hus, gården, gräset, så många fönster som ska putsas, garaget ska hållas efter osv.... det är jättejobbigt när man känner att man inte räcker till.



Jag har oxå vissa dagar då jag ligger istort sett hela dagen.



Smärtrehabteamet har svårt att förstå att jag måste ligga o vila eller sova för att avlasta kroppen. Dom tror att man kan "pusta ut" genom att sitta rakt upp å ner och ta några djupa andetag eller att ställa sig upp och skaka på sig lite.... fånigt va?



Om inte jag får LIGGA och vila och ofta sova så får jag inte bort värken, den blir bara värre. Men sover jag några timmar per dag så håller jag värken ofta under kontroll... vissa dygn sover jag hela tiden...



Tror oxå att det finns dom som tycker jag är lat, men då kan dom ju testa å ha en EDS kropp för ett tag så får vi se vad dom säger sedan...



Ha en härlig lördag, ps jätteintressant att läsa om hur du fick din EDS diagnos!!



Kramen

2009-11-07 @ 09:44:33
URL: http://edsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0