Min dag på särtkliniken...

Jaha, nu har man varit där...
Mycket tidig morgon, startade med svår huvudvärk!
Men snälla Ruedde ställde upp som chaufför idag, mycket snällt av henne. Annars hade det inte gått!!

Ruedde fick följa med in till läkaren, känndes bäst så.
Var inte som jag trott...
Fick blandade känslor, känndes som om hon inte visste riktigt vad hon skulle "göra" med mig.
Hela tiden drog hon liknelser med fibromyalgi.
Talade om att hon inte visste så mycket om EDS.
Dom jobbade som konsulter.
Jag trodde detta var en intervju som sen skulle leda till följden av att gå på någon rehab.
Men så var inte fallet, hon ska med min hälsodekleration & de hon träffade mig idag hjälpa husläkaren att hitta medicin.
Fick en idag som heter Lyrica, den togs fram för eleptiker men visade sig ha en effekt på smärta.
Så nu används den mest till det, det som är posetivt är att den inte är beroende framkallande.
Men de som oroade mig var att hon talade om att när kroppen har smärta tillvekar den egen morfin.
Så att tillsätta mera har visat sig då på dom som har fibro inte ger effekt. (men vad har det med mig att göra? Jag har EDS!)

Men hon pratade om att denna medicin skulle minska signalerna till hjärnan av smärta.
Men då slog det mig, att om det skulle vara så att ja inte "känner" smärta så blir det ju fel.
För då tänker jag mig att kroppen inte varnar mig & jag gör saker som jag inte borde.
& blir sämre...
Eller är jag ute å cyklar?!?

Så är lite kluven nu, men ska pröva den, men vet ni något om den så säg till!!
Man ökar dosen succesivt...

Sen störde jag mig på att hon skulle kolla mig om jag var överrörlig, varför?!?!
Det finns på papper, finns ingen poäng!
Hon frågade en massa om min framtid, vad jag trodde etc.
Sen det återkommande, "men du är ju så ung" &
"man kan inte vila sog i form."
Ja, men nu är det så här! Hjälp mig!!!!
Och jag vet att man inte vilar sig i form, har precis berättat för henne att jag har djur som kräver motion & har resten av mitt liv idrottat! Tröttsamt....

Fortsättning följer.... Hon ska ringa om 1 vecka...

Love Madeleine ♥


Kommentarer
Postat av: Marina

Har ätit Lyrica i några år nu, tyckte den hjälpte i början, men nu vet jag inte hur pass mkt den håller smärtan i schack- eftersom jag ju inte vet hur ont jag skulle haft utan. Jag tar 600 mg/dag. Även om dne inte är beroendeframkallande så nog jävlar får kroppen abstinens om man är utan, jag var utan 2 dar när jag missat med recept, det var inte så kul...

2009-05-16 @ 00:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0