Utflykten, njöt av utsikt, solen & fika...

Min handled var bättre idag,men kan inte anstränga den på någe sätt än =0(

Fortsatte dagen med en tur in till staden med Laila.
Var i sista sekund till apoteket!
För att hämta ut mina medeciner, då för det första fanns inte stecolid hemma. Vilket innebär att jag måste fixa skjuts in igen....
Sen har läkaren som skrivit ut fel medecin som inte var voltaren utan dicolfinac & fel dosering på!
Min läkare är på semester, så det var hennes kollega som fixade detta åt mig.
Men allt går att läsa i journalerna, hur svårt kan det vara?!
Jag äter 4x25mg voltaren/dag. Men hon hade skrivit ut dikolfinak på 50mg...!!!
Varför kan inte det flyta någon gång?!
Men det gick inte att göra något åt det på plats, så får se hur jag ska lösa detta...
Lämnar det till på måndag, för kan ändå inte göra något åt det nu.

Vi fortsatte till södrabergen, som är utsikt över hela staden.
Laila hade inte varit där så vi tog chansen nu, med oss hade vi lite fika.
Njöt av solen & utsikten.
Tänkte dela med mig utav den...


Men innan vi åkte så släppte vi hundarna i parken, så dom fick springa.
Det var bla därför vi vart sena, men hundarna var sååå glada!


Bergsstugan, resturangen & natklubben


Här njuter vi utav solen, utsikten med kaffe & toscakaka.


Härifrån ser man bäst utöver staden & havet....


Jag, Bazze längst bort & Nellie närmast.

Var länge sen jag var vi denna plats själv, så det vart en implus grej detta.
Vilket är som som blir bäst, vi hade mycket trevligt.
Skönt att få njuta av något & det bästa, det kosta inte en krona!
Ta var på sådana saker, allt måste inte kosta för att det ska va kul eller bli bra.
Denna dag kännde vi för att titta på havet, njuta av vädret & vilket vi gjorde


Ja det var detta jag & Laila hade att bjuda på ifrån våran lilla utflykt.
Men passa på nu när allt blommar & ta vara på det VI har!

Love Madeleine ♥

Kommentarer
Postat av: Sol

Hej! Har själv diagnoserad EDS och tycker din blogg är jätteintressant att läsa! Tänkte bara säga att Voltaren och Diklofenak är samma sak, diklofenak är det verksamma ämnet i Voltaren så var nog därför läkaren skrev ut det. Hoppas du kommer att känna dig bättre snart!

2009-05-17 @ 09:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0