Äntligen!!

En intensiv träff med min husläkare idag...
Hade skrivit upp en lapp på vad jag skulle ta upp, men glömde ändå ett par saker.
Men fick med det viktigaste, vilket var mitt SJUKINTYG.
Berättade att det var hon som skulle skriva det, vilket varken jag eller hon kunde förstå.
För har aldrig varit med om det tidigare att vara inlagd på sjukhuset & att inte den läkaren ska skriva ut ett sjukintyg.
Men nu är det gjort, så har ett intyg så förhoppningsvis sitter pengarna på kontot om ett par dagar.

Min lista:
-Sjukintyg OK
-Parkeringstillstånd på G
-Nya recept OK
-Pratade personlig assistent  *ja ska skicka in ansökan

Hon var mycket bedrövad hur jag har blivit behandlad & att inget flyter.
VIll hjälpa mig till det bättre så var ledsen att se mig i så såligt skick!
Sa att hon inte sett en patient tidigare med EDS i det dåliga skicket jag är i.
Bad mig vara hård när jag kommer till smärtkliniken & inte gå där ifrån förns jag har medeciner utskrivna.
Så jag inte hamnar i karusellen igen...!!
Så hon sen kan bara förnya recepten.
Hon tog kopia på mitt intyg jag har ifrån E. Björck på min EDS, så det finns som grund till FK.

Talade om min situation, att jag inte klarar mig själv, utan har vänner & släkt till hjälp.
Med skjuts, städning, vilka hjälpmedel jag har fått etc.
& att jag blivit värre i knäna & tar mig inte längre sträckor än 100m i nuläget.

Det känns att min läkare tar mig ppå allvar & gör sitt jobb ifrån hjärtat. Så jag är inte bara en i mängden....

Så nästa steg är nu smärtkliniken 14maj, så är sjukskriven fram till sista maj.
Känns skönt, att kunna släppa det ett tag.
Så jag kan få ta tag i sakerna som gör mitt liv lättare...

Love Madeleine ♥

Kommentarer
Postat av: Pia Mamma med Mera

Så skönt att läsa att du äntligen kommit lite framåt med alla måsten. Hoppas du nu får komma till smärtkliniken och att dom kan hjälpa dig och att dom tar dig på allvar. Jag har precis varit på smärtkliniken där jag bor, för andra gången. Hade remiss dit även förra året och blev sååå besviken, de tyckte alla mina symtom var psykiskt och om jag bara fick börja jobba igen så skulle allt bli bättre. Nu när jag kom tillbaka för några veckor sedan så hade jag ju hunnit få min EDS diagnos men jag kände inte att dom verkligen kunde nåt om EDS. Men dom verkar ju iaf fatta att jag måste ha smärtstillande. Även om dom verkar vara emot allt vad värktabletter heter. De vill ju helst att man ska lära sig hitta andra sätt att lindra smärtorna... men med EDS är ju det lite svårt. Eller vad säger du?



Önskar dig all lycka till nu! Kramar Pia

2009-05-05 @ 06:26:58
URL: http://pia.sakerochting.se
Postat av: Katta & Doriz

Det var väl på tiden!

2009-05-07 @ 18:01:05
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0