Plaskvåt timme med hundarna...

Tog mig ut i regnet idag, var så trött.
Behövde luft!
Så det var bara att klä sig....
När jag har kommit en bit så inser jag när Nellie bajsar mitt på vägen så har jag glömmt baajspåsar.
Så med 2 hundar & kryckor att vända hem igen...
Sen börja om igen.

Tränade lydnad med dom i parken, så duktiga.
Bazze lärde sig 2 nya saker, idag =0)
Snurra runt & springa mellan benen runt & sätta sig. Så duktig!!!!
Sen testade jag att sätta honom ge komando stanna, sen gick ja framåt drog i kopplet. För att se om han satt kvar, vilket han gjorde =0)
Sen satte jag honom gick sen bakom honom paserade förbi honom drog i kopplet & han satt kvar =0)
Sen lag jag honom & gjorde samma sak. SÅ STOLT!!!

Sen var det Nellie´s tur, tränade på sitt, ligg ifrån liggposition till sitt & åla. Det går så bra!
Är så uppmärksam, focuserad.


Nellie & Bazze i regnet....


Försökte testa sekvensbilder med kameran...
Lite rörigt :P Bazze är det i alla fall.


Nu är det nya övningen, när han ska gå mellan bena sen för attt komma  tillbaka & sitta.
För att kanske ni ska förstå vad ni ser på bilden.. =0)


Hel snurrigt ser det ut att vara... hahaha...  På sätt vis är det ju det ;0)


Ja & så var han runt...
Så snabb lärd!
Så kul att arbeta med mina hundar.
Vet inte om ni fatta något om bilderna men la ut dom ändå för tyckte det var kul med denna funktion.



2 blöta hundar efter en timme i regnet!


& en blöt matte.... Kanske inte syns på bilden, men lovar att jag var det!

Fick inga bilder på Nellie för det regna så mycket...
När ja kom hem så plaskade det om mina fötter när ja gick på golvet...
Så det vara bara att byta om...
Men vad gör man inte för sina änglar ♥





Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

När jag är ute med Doriz i regnet brukar jag fantisera om att hon är en hamster. Jag funderar på vilken sort, kort- eller långhårig, färg, hur buren skulle se ut etc. Sen kommer jag ihåg att jag inte gillar hamstrar. Det brukar vara lagom tills vi är hemma igen. Doriz tycker just nu att det är ett jävla tjat om hamstrar!

2009-06-15 @ 22:29:23
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0