Skolavslutning för Sofia & Felicia 11/6-09

Nu är det sommarlov...
Tiden springer iväg, man märker det på sina småsyskon.
Så ta vara på den tíden du har tillsammans med dom du tycker om!

Tänkte dela med mig av bilerna jag tog på skolavslutningen.
Vi kunde vara ute =0)
För att annars är det svårt att förstå att det är sommalov, i alla fall vad jag tycker!

Här sitter Sofia med sin klass, väntar på att det ska börja...

(Sofia sitter längst ut till hö i röd tröja)


Nu sjunger 1:orna upp sin sång, det var en jag aldrig hört tidigare & kommer heller inte ihåg vad den heter :S
Men Sofia står 3:dje person från vänster & Simon (Ruedee´s son ) står längst ut till höger.


Här sjunger 3:orna I´m yors. Svår låt, duktigt av så unga barn!
Kim (Ruedee´s dotter ) står 5 pers in från höger med svart bolero. Sen står min kusin Josefin 3 st pers in från höger.


Lilla syster Felicia som nu gick ut 6:an & byter skola till hösten.


Så var det dax för 6:orna att sjunga sin avlutningslåt.
Felicia står 4 pers in från höger. Hon har enast gått & 6.an i denna skola, för har tidigare gått där hennes mamma bodde.
Men det var kul att ha henne här hemma, där vi alla andra syskon har gått.


Här är det rosutdelning till alla 6:orna, som delas ut av förskoleklassen.
Så här får Felicia sin ros runt halsen....


Här avslutar ALLA med den blomstertid nu kommer


Här har alla elever inkl föräldrar samlats i klassrummet för att fröken ska säga hejdå.
Det som är lite x-tra kul, är att när jag gick mellan 4:an & 6:an så var det i detta klassrum.
Så det blev nostalgi samtidigt... =0)


Här säger Felicia´s lärare hej då till alla elever & tackar.
Just nu är det Felicia såklart ;0)


Sen hemresan i cab såklart =0)
Som Felicia´s mamma äger, en Mustang GTI, v8 motor....
Men man måste ju åka nercabat på en skolavslutning, för att få den rätta känslan!


Så som tradition så måste man åka cab & Feleia sitter i bak på sätet....


Felicia´s mamma Lisa, måste tanka efter ha gjort en kick down ;P
Men det var de värt! Kostar att ligga på topp ;0)
Sen släppte dom av mig hos mamma....


En glad Sofia som har fått sommarlov!


Så lyckades jag få en bild med mormor & morfar på också =0)
Och som ni kankse ser så har solen tittat fram till slut! =0)


Kommentarer
Postat av: sussi

Tiden går så fort! sonen gick nu ut 9:an och dottra 3:an!

2009-06-12 @ 23:42:06
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0