STOR längtan..... & saknar!!!

Just nu längtar jag som mest efter att få ta en tur i skogen på hästen med hundarna!!
Men får nöja mig ett tag till med att pyssla, pussa & gosa med hästarna...
Men det är inte alla som har möjlighet till de.
Det är mångas dröm att få ha en häst.
Jag har haft tillgång till det sen jag föddes...
Vilket är en mycket STOR del utav mitt liv!
Det var ju en bondgård med mjölkor ifrån början som min gammelfarfar hade sen har min farfar tagit över.
Vet inte hur det såg ut i tidigare genirationer? :S

Idag är det en hästgård sen 10 år tillbaka nu.
Min pappa driver sin verksamhet på gården, med femkamper, kick off, övernattningar, ridning & även trädfällning etc....
Allt går i western & indian tema.
Sen har farfar inackoderingar, sköter vägar etc...
Vi har nog de mesta i djur väg man kan ha tror jag... Förutom hästarna finns det höns, kaniner, 1 gås, getter, hundar, katter, 1 åsna, 1 tjur ( vet inte om dom kommer skaffa fler nu efter den sista som är kvar?).

Tidigare år så var jag stor del i allt som hände där (fysiskt), men som ni förstår så är det inte lika mycket längre.
Ridit till & in hästar, mockat, skött alla andra djur, hjälpt till med femkamper etc.....
Men njuter av allt, varenda sekund som ja tillbringar där.
För skulle inte kunna tänka mig ett liv utan det!!
En sommarkväll efter en tur på hästen tänder man lägerelden & sitter där, pratar eller bara njuter av värmen, sprakandet & friheten. Det är vad jag kallar livskvalité.








Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Låter som ett riktigt paradis ju!!!

2009-07-10 @ 21:03:57
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: Mathilda

Jag har värst problem med axeln,knät och höften..men knät och axeln åker ur led och höften knakar och brakar och den har jag ingen känsel i sen i vintras. Sen har jag hemsk värk i hela kroppen=/

Åhh,det låter inge vidare det där...har du någon läkare som har hand om dig som kan hjälpa dig vidare på nått sätt? Jag ska till Uppsala på en smärtutredning i höst..jag hoppas det ska vara bra. Vilket sjukhus hör du till? KRAM!

2009-07-10 @ 21:41:49
URL: http://thildasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0