BLIR SÅ TRÖTT, säger bara försäkringar...!

Blir så TRÖTT!!!!
Varför kan det inte bara funka?!?!?!
Jag bytte för en tid sedan försäkringsbolag, så nu har jag alla mina samlade på ett bolag.
Vilket är mycket skönt, jag har mycket bättre koll & dessutom blir det billigare.
Frågade flera gånger hur det går till med att säga upp det andra bolaget som jag har haft.
Det skulle ske dom emellan...

Men så är inte fallet, nu har jag fått fakturer från båda bolagen på min hemförsäkring.
Fast jag har skrivit på en fullmakt.
När jag då ringer mitt gamla bolag, då säger dom att det är inte uppsagt. Hon kunde inte göra något åt saken nu, utan dom måste återkomma senare.

Sen när det gäller Tarzan´s (katten) försäkring så skulle dom dra ifrån båda bolagen.
De kommer dom att göra, för att det är försent denna månad, men kommer att få tillbaka det nästa månad ifrån det gamla bolaget.
Där jag också har skrivit på en fullmakt & autogiro till det nya bolaget.
Men där var fallet också så att jag måste ringa upp själv. ´

Båda försäkringarna har jag ifrågasatt om när jag tecknade den nya & inget fungerar som de lovade.
Blir så jävla less!!!
Det är ju tur att man är en sådan person som har lite koll, för hur skulle det gå annars?!
Så nu måste jag invänta ett samtal ifrån det "gamla" bolaget ang hem försäkringen.
Har inge lust att betala dubbelt! Så roligt är det inte, dessutom har jag definitivt INTE dom pengarna.

Så nu är det bara att vänta.....


Kommentarer
Postat av: Renée

Har själv råkat ut för detta fast nu var det länge sedan. Har kommit på att även om det nya bolaget säger att dom ska kontakta det gamla å säga upp så är det bästa att ringa en gång för mkt till det gamla iallafall. Dom e så jäkla luriga! Hoppas det löser sig!! Kram

2009-07-31 @ 10:02:53
URL: http://www.rej74.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0