Välkommen till min nya blogg!

Äntligen har jag gjort slag i saken och skaffat en blogg. Är en helt vanlig tjej på 24 år pojkvän och ja ni vet.... Här kommer jag berätta om mitt liv och hur det att leva med Ehlers-Danlos Syndrom, mest för min egen skull men oxå för andra. Kanske för att nån har samma som mig lr kanske kan hjälpa någon som behöver. Det var så jag fick hjälp, stöd och hittade svar på frågor om min diagnos.
Har i många år haft frågor men inga svar,  men det förändrades nu i maj -08,  då jag fick en diagnos som
heter Ehlers-Danlos Syndrom som sagt. Vilket är en mycket ovanlig sjukdom, har inte varit lätt och är inte lätt att få en diagnos som är ärftlig och inte försvinner.
Men ännu mindre kul när man blir kallad hypokondiker och ingen tror än.
Idag har jag lättare att förstå & även för andra. Berättar mer om den sen.
Förövrigt är jag utbilldad frisör men kan inte jobba med det tyvärr.
Är idag sjukskriven sen 2 ½ år, men är förhoppningsvis tebax nu till arbetslivet :)
Får se vad det blir för något, det vet ja inte idag. Mer än att jag vill jobba med människor på något sett och
få fortsätta vara kreativ.
Nej nu börjar klockan dra iväg så dax för kudden.
God natt....
Hörs i morgon då jag bättrar på min blogg.
Puss<3


Kommentarer
Postat av: Helena landstoken

Hej

Jag lever också med EDS, har varit sjukskriven många år men jobbar nu igen i eget företag. Känner igen mig mycket i det du skriver. Samma symptom mm. Men jag är så tacksam för varje dag som jag orkar vara aktiv i mitt arbete mm.

Är 35 år , 2 barn o gift :)

Hälsningar

Helena

2009-01-17 @ 21:19:33
URL: http://www.landstoken.se/shop

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0