Vad är respekt?

Man pratar ofta om att visa andra respekt. Jag vet inte vad ni tycker om det lr anser?
Men för mig är respekt viktigt!
-Ja visar det geonom att aldrig dömma en människa innan ja vet vad jag ska dömma.
- Hålla löften jag lovar.
-Behandlar andra som ja själv vill bli behandlad.
-Om någon ger mig ett förtroende & berättar något så håller ja det för mig själv.
-Visar kärlek till dom jag gillar. ♥

Har flera gånger i mitt liv låtit folk trampa på mig och dom har behandlat mig respektlöst.
Vems fel är det?!
Jag som människa måste ju visa vart min gräns går och tala om det att detta accepteras men inte det här osv. Vilket inte är helt lätt såklart!
När man låter andra tänja på den gränsen så går det illa till slut för då har man tappat greppet totalt!
Medans jag är skylldig en annan person att lyssna på vart deras gränser går och vad den/dom har för önskemål och respektera detta.
När man har gått den hårda skolan som man brukar säga, då kan man välja att se det på flera sätt. Antingen tycker man synd om sig själv och inte gör något. Medans ja fungerar så att ja annalyserar och tar lärdom utav det. På så sätt växer ja som människa, blir starkare & lär mig utav misstagen.
Blir ja inte respekterad så talar jag om det,  vad ja tillåter & inte men oxå ofta  varför ja inte gör det.
För det finns ju en anlednig till varför.

Ja tycker vi är skylldiga varandra att visa respekt.
Ja vill gärna höra era åsikter, vad ni tycker. Det är stort ämne, finns mycket att prata om & återkommer säkerligen till detta.

kramis på er alla ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0