KASAM

Kul det är att vakna när man inte har någon frukost hemma, NOT!!! Nej å ingen bil har man så man kan åka å handla heller..... Vad gör man?? Svälta??....
Tur att djuren har mat i alla fall, de är det víktiga.
Mmmmm så denna dag handlar om att få tag i någon som tänker ta en sväng till Norrtälje, som man kan åka med.
Sen måste jag höra med han som ska fixa min bil om han har kommit fram till något pris, och när han tänker göra det.
För jag kan INTE leva så här längre.....

För i morgon MÅSTE ja ha en bil för att ta mig till Norrtälje. Ska nämligen på en återträff med KASAM (Känsla av sammanhang). Det är kurs jag har gått under hösten, som handlar om personligutveckling för att sammanfatta den.
Den har ja gått igenom arbetsförmedlingen. Otroligt BRA kurs, som ALLA borde få gå!
Där fick vi lära oss om bl.a;
-Självkänsla/ Självförtroende (vad som är skillnaden)
-Samarbete
-Komunikation
-Konflikthantering
-Stress, stresshantering
-COPING
-Målbildsarbete
Var otroligt lärorikt, sen hade vi en oslagbar kusrledare, och sen alla kursmedlemmar såklart! Där har man fått vänner för livet! Vi var 9st kusrdeltagare i alla åldrar, det vi har gemensamt är en längre sjukskrivning bakom oss.
Denna kurs kommer ja ha nytta av hela livet, i arbete, förhållande, vänner  m.m.
Kommer nog återkomma till detta ämne, för det är något som jag tycker är väldigt intressant!
I mrogon träffas vi hemma hos en av kusrdeltagarna, förra gången i dec var vi hos mig på gården. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0