Avslappning

13.14 är kl nu & jag har varit vaken i 2 timmar, då tänker ni säkert vilken sömntuta...
Men hade en sömnlös natt, hur jag än låg så gjorde det ont! Kollade på kl efter 6 avsnitt med Pip Larsson
då var den 04.11 inte alls ku!
Fick en sömn medecin utskriven igår, men pank som man är kunde jag inte ta ut den.
& självklart så var det just denna natt som man mest behövde dom!!
Så ska kolla dag vad dom kostar, se om jag kan lyckas skrapa ihop lite pengar...

Lyckades göra mitt tränings program 2ggr igår! Duktig Madeleine! Tack tack... ;)
& har gjort det ävan en gång i dag.
Ska kolla om jag hittar min avslappnigsskiva, det kan vara väl behövligt idag.
Avslappnig är speciellt viktigt för oss med EDS som musklerna är på helspänn hela tiden.
Så det är ett måste i vardagen för att kunna fungera.

AVSLAPPNING
Det borde alla ta sig tid till!! För som vi lever idag med stress hela tiden, & när vi lägger oss så planerar vi morgondagen. Så våran hjärna & kropp går på högvarv hela tiden. Många tycker att jag har inte tid med avslappnig. Men när man har tränat ett tag så blir det till en vana  & kroppen lär sig att slappna av. Då behöver man inte alltid ligga ner för att göra det utan kan göra det när man sitter för att dricka sitt kaffe t.ex. Det viktiga är inte att det ska vara en lång stund utan ATT man gör det.
I början tar det tid såklart tills man har lärt sig, Då får man ta en stund när man bestämmer sig för att göra det. Träna helst varje dag så går det fort tills du lärt dig.
Hitta en skiva som du gillar med instrumental musik, vågskvalp, delfiner, huvudsak att den är rogivande & lugn. Finns även skivor när det är någon som talar om vad du ska göra. Vilket kanske är bra till en början medans man lär sig. Där går igeonom dom olika kroppsdelarna bit för bit. Sen väljer du om du vill sitta eller ligga, viktigt att det ska vara avslppnat & skönt!! Sen är det bara att köra! Lycka till!!
Avslappning med mina änglar ♥

Det känns att jag inte sovit särsklit mycket, ryggen är trött. Så idag blir det lugnt!
Ikväll blir det Let´s dance för hela slanten... Vem åker ut?? Spännande.... ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0