Ansiktsbehandling & hudvård

Idag fick jag ett ryck att göra mig en pore cleancing mask.
Det var väl behövligt!
Många jag pratar med tycker, -nej det behöver inte jag.
Som ansiktsrengöring & hudvård.
Men faktum är att vi alla har en hud som vi behöver ta hand om!
För varje dag utsätter vi den för olika saker som; torr luft, sol, smutsiga miljöer osv. Det handlar inte om att det är dom som brkar make up behöver det.
NEJ fel fel fel!!!
ALLA  har samma hud, sen om den är fet lr torr är en annan sak.
Men varje dag, ja just det VARJE dag behöver vi göra rent, återställa ph balansen & återfukta huden.
För allt som den utsätts för förstör, alltså inte endast make up. Utan alla det andra faktorerna som jag nämde tidigare.

Så för att ha en fin hud & bevara den så länge som möjligt så använder man en passande 3stegs rengöring 2ggr/dag.
& för att inte få så djupa rynkor handlar det också om bra hudvård. För om man inte sköter huden så med åren så blir huden slapp pga att hudcellerna under huden plattas ihop (enklent förklarat), men med hjälp av hudvård håller man huden vid liv. & cellerna fortsätter att jobba, där med håller sig huden spänstig. Detta är en hel vetenskap!
Men det är aldrig försent att börja, utan det viktiga är att man gör det någon gång.

Hur gör man?

steg
1. Rengör huden med ljumet vatten & rengöring.
           Sen torkar du ansiktet.

steg 2. Med en bomulls rondel/pad använder du ansiktsvatten på.
             Torka hela ansiktet med den. Då återställer du ph balansen i huden.

steg 3. Färdig för att återfukta med en lotion som passar.
             Pacera ut den i ansiktet i storlek med ärtor, ta 2 fingrar & gör cirkels 
             rörelser i hela ansiktet förutom runt ögon.

steg 4. Runt ögonen använder du en speciell ögon kräm, för att huden är 
              känsligare där.
             Ta en liten dutt på fingertoppen, börja under inne vid ögat & ut till
              kanten för att sen fortsätta upp.

Sen vid behov gör du en pealing ca 1-2 ggr i veckan. Det tar bort döda hudceller, som man har mycket nu under vintern med den torra huden. Då tar man den mellan steg 1 & 2. Sen finns det också masker för pore rengöring & reparerande masker.

Så här så jag ut idag när min mask var på...
Resultatet vart mycket bra, len & ren.
                 

♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Shit, jag som aldrig gör något sådant.... Använder bara vatten i mitt ansikte. Inte rengöring, tvål eller krämer. Undrar vad som skulle hända om jag ändrade det... Försökte en gång; fick en jäklans massa finnar för första gången i mitt liv. Men det kanske är pga min EDS som gör att huden är så "lätt"skött,

2009-01-24 @ 20:39:04
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0