Angående hund & katt

Idag vaknade jag utan huvudvärk :) Mycket skönt...
Kom precis in i från en långpromenad, det var skönt att komma ut.... Inte så fint väder, men om man klär sig rätt så spelar det ingen roll sen har man hund så har man. Det är väl de som har räddat mig ifrån att inte bli sittande. Skulle inte klara mig utan djur, för det är som som får mig att leva. Dom ger mig både energi, goda skratt, motion och en bra vän som alltis finns för en. Sen finns det ju dagar när jag inte kan och då är det ju som det är, inget att göra. Då har man vänner som hjälper till. Sen är det ju inte bra för min kropp att bli sittande heller så då är det ju posetivt för den delen oxå.
Många människor säger att man blir låst när man skaffar hund, och frågar mig hur jag löser det. Men har aldrig sett på det på de viset. De är ju som barn dom skaffar man ju inte för att ha ibland, utan man anpassar livet efter det. Skule vilja påstå att min katt gör mig mer låst, för honom måste jag ha kattvakt åt varje gång när jag åker iväg och
kan inte ta med mig överallt. Så det beror ju alltid på hur man ser på saker och ting. Jag ser det inte som ett problem. Men gör man det så,
Var det  någon som sa att: Problem är till för att lösas.
Vilket är sant!

Nu är huvudvärekn på väg tillbaka, så ska ta tablett och lägga mig.....

Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Håller med dig om detta med djur. utan mina djur hade jag inte orkat. Min hund gör att jag tvingar mig vara aktiv. Annars skulle jag gömma mig under en filt och aldrig titta ut. Fast när det är skitväder ute brukar jag fantisera om att hon är en hamster istället...

Ska bli kul att följa din blogg. Snygg är den!!

2009-01-11 @ 23:11:14
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0