Höll på att köra över en människa, fick punka & hitta en ängel!

Denna dag har minnst sagt varit händelserik jämfört med mina senate dagar!
Började dagen med att ha ställt klockan för att försöka komma upp lite tidgare, den var åt minstånde bara 10.00.
Då gjorde jag mig i ordning för att hinna med mina hundar innan min arbetsträning.

När jag kom dit så var vi 2 vuxna på 4 barn. Sen gick ett barn hem & en till personal kom.
Så till sista var vi 3 vuxna & ett barn, men kan ju inte säga att vi hade speciellt mycket att göra.
Men på ett sätt var det skönt för mig, för det blir lungnare & inte lika påfrästande.
Vi grillade korv på gården & hade mys.
Sen direkt därifrån åkte jag till Norrtälje för att fika med än vän.
Dit vi hade tänkt att gå hade dom redan stängt fast kl bara var 16.30 på en fre.
Vad är detta?!?!
Nästa café stängde oxå, 3:dje vi gick till hade i alla fall öppet till kl 18.00.
Så där blev vi sittande, tills dom låste & hon insåg att vi inte hade gått än....
Mycket trevlig stund! Tack!!

När jag sen tar bilen för att åka hem, håller jag på att köra över en människa.
Hon går på ett övergångsställe som det är helt svart runt & dessutom är hon svartklädd.
Så hon syns inte det minsta, när jag får syn på henne står jag på bromsen men bilen bara glider.
Eftersom det var i nerförslut & halt.
Fick stop på bilen halvvägs in på ränderna på övergångsstället.
Hon rör inte en fena, märkte inte att hon höll på att bli överkörd?!?
HEMSTK!!! Obehagligt.

När jag sen har tankat bilen & ska därifrån, tar jag en för snäv sväng!
Så j*vla onödigt & slarvigt!!
Däcket tar i kanten, känner att det inte var någe bra!
Kliver ur & det går inta att missa att det är punka!!!
Skit, rent ut sagt! Känns som att jag inte behöver flera utgifter!

Hade skumm i bilen åker för att fylla med luft, men det hjälpte inte för hålet var i yttregummit & det var stort!
Så in på Statioil för att be om hjälp.
Killen går ut för att hjälpa mig, var tvungen att ta ut hundar & bur för att komma åt att skruva.
Men han får inte loss det, (däcket sitter under min bil).
Så han ber mig att vänta för att kolla upp en sak.
Han kommer tillbaka med en domkraft & ett däck.
Han hjälper mig alltså att skruva dit det däcket, önskar mig lycka till & en trevlig helg sen går han.
Finns det änglar eller finns det!! ♥

Dom människorna växer inte på träd!
Så ska på något sätt tacka honom.
Så kom hem till slut, men var färdig för att bryta ihop ett tag.
Nu ska jag få hjälp med bilen, den ska ju på ombesiktning senast den 3 mars.

Så det blev ett bra slut i alla fall på min dag.
Sov så gott PussåKram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0