Vart är mina pengar?!

Ja så kom denna dag...

Som jag fick börja med att sitta i telefonen & försöka reda ut vad som har hänt med mina pengar?! Först ringde jag till Alfa-kassan. Hon sa först att jag fått det jag skulle ha för att jag har gått ur -08 & gått med igen nu & är inte berättigad mer än vad jag fått.

Men då fick jag förklara för henne, vad som gällde mig, vad jag blivit lovad & hur det skulle gå till. Efter en tids väntan i telefonen kom hon tillbaka till mig & sa att jag måste fylla i papper som jag ber om att få något slags aktivitetsstöd, papper från FK som bekräftar att jag har varit sjukskriven, papper i från AF som bekräftar att jag är arbetslös & ska ingå i deras program framöver, till sist ett arbets givareintyg. Snacka om pappers exercis!!! HELT SJUKT!

Men inget av det har jag gjort, sa att det drar ju ut på tiden ÄNNU mera! Jag behöver pengar NU! Måste ju betala räkningarna...

Då försvinner hon igen, när hon kommer tillbaka efter en lång väntan så konstaterar hon att jag inte har fått pengarna ifrån Alfa-kassan. Hon vet inte mer, kan inte hjälpa mig. För att jag ska få ersättning därifrån överhuvudtaget så måste jag ge alla papper & intyg jag räknade upp innan.

Så vad är felet någonstans, ja då får jag ju ringa FK, för det kan ju inte vara någon annan! När jag får tag på en där så säger hon att jag har fått mina pengar. Men då svarade jag henne att jag är heltidssjukskriven & har endast fått en tredjedel av vad jag ska ha!

När hon kollar igen i datorn ser hon att det finns ett intyg, som dessutom är godkänt men inte har gått igenom i alla fall?! Hon fattar heller inte varför. Men då säger jag till henne oxå att jag måste ha mina pengar, den sista ska räkningarna vara betalda.

Som tur var kunde hon göra en utbetalning, men det hjälper inte mig idag eller i morgon. För dom pengarna kommer inte till mig förns i Januari!!!

Sa igen att jag måste ha dom NU! Men det kan hon inte göra något åt utan jag får snällt vänta. Hon bad så hemskt mycket om ursäkt. tack, men åter igen det hjälper inte mig just nu...

Lustigt åter igen hade det vart jag som gjort fel, så hade jag stått där med långnäsa utan pengar överhuvudtaget! Men nu när det är dom som har gjort fel, jag utan pengar, det dom gör är att be om ursäkt, sen får jag lida!

Jaja, jag har löst pengafrågan denna månad, så får vi se hur det går nästa månad då ska jag i alla fall få dom ifrån AK. Räkningarna får bli försenade denna månad :(
Kan inget göra...

Så får vi hålla tummarna att jag får dom nästa månad!

TACK för alla fina kommentarer & eran omtanke. Det värmer ♥

 


Kommentarer
Postat av: Renée

Hoppas det löser sig så du får pengarna nästa månad. Man har ju hört flera skräck-historier om folk som har väntat hur länge som helst. Är inte alfa-kassan en problem-kassa? har hört lite åt det hållet... Tycker verkligen synd om dig... Skickar kramar även om dom inte hjälper så himla mycket...

2009-12-30 @ 16:28:52
URL: http://www.rej74.spaces.live.com
Postat av: Elin

sv: jag förstår inte vem som har kunnat gjort de.. men nu har jag raderat de som stod och bytt lösenord så nu ska de nog fixa sig :)



<33

2009-12-30 @ 17:16:57
URL: http://eelinslife.blogg.se/
Postat av: Katta & Doriz

Ett tips: om du söker socialbidrag får du absolut inte ha fått in pengar som lån på ditt konto, eftersom lån räknas som inkomst och inte lån.

Betalar du dessutom räkningarna innan du söker (och får) socvialbidrag så räknas det som att du klarat betala, och då får du ingen hjälp för de pengarna. Bara ett tips.

2009-12-30 @ 17:56:16
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: sussi

Så frustrerande!!! Ska d e ha pengar ska de ske på stört! Men ska man ha pengar får man gott vänta ..

2009-12-30 @ 17:58:46
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: EDSmamman

Men vännen, jag lider med dig!! fan att det ska vara så jäkla svårt med allting idag. Dels är man sjuk och dessutom ska man orka sitta i tfn och jaga människor hit och dit som har gjort en massa missar.



Med vår sjukdom är det ju oxå så att man inte alltid ha orken att sitta o ringa runt till en massa människor.



Hoppas verkligen att det löser sig för dig! Kram kram

2009-12-31 @ 23:08:04
URL: http://edsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0