Julstök

Idag har jag tagit det lugnt, lyssnat på min kropp. Det var behövligt, om jag ska orka med allt julfirande..

Har dock inte gjort något mera åt julstädningen :( ÄR uppväxt med att man städar hela huset, i skåp, utanpå, tvättar allt, ja helt kort ALLT är rent! Men det är inte så enkelt längre.. Förra året klarade jag av att torka utanpå skåpen, torkade av hyllor, dammsög, skura golv & skura hela badrummet.

Men i år går inte det, så det som är gjort nu är att gardiner är bytta, torkat av i fönstren, tvättat upp ALLT. Men vet inte om jag orkar så mycket mer :( Vilket stör mig så klart. Jag hoppas att jag kan har lite ork att torka av de värsta ytorna i morgon åtminstone, för man vill ju ha rent på dom när man ska ställa fram tomtarna sen..

Men det känns inte riktigt som jul när det inte är så där RIKTGIT rent överallt.

Hur har ni det?

Får helt enkelt försöka vara nöjd med det man klarar av. Fokusera på det man kan klara i stället. Vilket inte är helt lätt!

Man måste ju leva oxå. Man kan inte haka upp sig hela tiden på allt.

Nu piper torktumlaren att den är klar.... Så ska vika lite tvätt innan det är sovdax.




Kommentarer
Postat av: litentanta

Nä men gud, ska jag behöva städa också??? Hjälp, det hade jag helt förträngt ju :-( Jag är fullständigt utslut när jag kommer hem om dagarna och står mest stilla på samma punkt, eller rättare sagt sitter....



(får trösta mig med att jag ändå måste städa om allt alldeles snart, vi flyttar ju i månadsskiftet januari/februari och flyttstädningen får liksom gälla för julen också..)



Visst är det hemskt med hur allt har blivit? Förstår att försäkringskassan "bara" tolkar lagar och elände men ja.... jag har ju som sagt var "bara" tappat bort all fritid i jakt på så många timmar jag bara klarar av på jobbet, jag vill inte förstöra mig i hetsen men frågan är ju hur det ska bli... Jag vill så gärna "veta", klarar inte av oro och vanmakt utan skriker högt, gärna och ofta, men nu, nu orkar jag knappt ens det längre, o samtidigt så avslutar människor cancerbehandlingar för att kunna gå upp i tid och jag får byta mediciner bara för att epn är för upptrissad... Helt vansinnigt..



Ska stövla iväg till apoteket innan jag sätter igång med skinkan o allt här hemma, är ivf jullov from idag så i morgon kväll kanske jag kan sätta mig ner?



Kramen på sig!

2009-12-22 @ 14:56:54
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Renée

Städningen lämnar jag till hemtjänsten. Dom tar ju dock inte inne i skåp och lådor men jag orkar inte städa what so ever... Skitsamma, jag ska fira hos mamma å pappa så jag slipper se skiten! Kramis

2009-12-22 @ 17:16:51
URL: http://www.rej74.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0