Underbar kväll med kusiner, mostar & massa julpyssel!

Mitt mål för dagen var att handla lite mat & en present till min bror..

Men kom inte iväg förns sent på  eftermiddagen.. Det är då jag fungerar som bäst! När jag har handlat hundmat & är på väg att köpa presenten ska jag bara.... Hälsa på Linn som jobbar i butiken brevid.. När jag kommer in där så träffar jag på min moster & kusin. Vilket inte är helt självklart då dom bor i en annan kommun. Men nu skulle hon hem till min andra moster Lotta på pysselkväll.

Så vi pratar lite, då säger hon till mig att häng på oss hem till Lotta.. Ja varför inte?.. Skulle ju inte göra något speciellt, mer än att handla. Så jag skyndade mig för att hinna, men vi bestämde att inte säga något till Lotta eller de andra utan det blir en överraskning. Så när jag kliver in hemma hos henne & ropar så undrar ju dom vem det är så klart! Det är inte så ofta vi ses nu för tiden mer än när man springer på varandra... Tråkigt!!

Hon vart jätteglad & de andra oxå!

Så först åt vi en gröt middag, med skink smörgås & julmust. Kaffe & pepparkaka på det sen innan vi körde igång. Vi var totalt 8 pers, 7 st som pysslade & min ena kusin var snäll & servade oss. Vi hade MYCKET roligt tillsammans, massa tjatter & skratt!

Jag hade köpt med mig en kruka, 2 st blommor & lite att ha i gruppen. Men moster Lotta är som jag & gillar sådant & hade därför HUR MCYKET SOM HELST med pyssel saker till arrangemang som helst. Så jag fick 3 blommor som de andra fick över, en kruka av Lotta, ett fat att pynta etc... Så jag kom hem med 2 julgrupper & ett fat med arrangemang.
Hur fint som helst! Totalt vart det 17 st julgrupper & bordsarrangemang tillsammans!!

Vi kunde ha sålt dom & fått hur mycket pengar som helst! Men det var ingen som ville det eftersom vi tyckte dom var så fina & ville ha kvar dom själva... :P

Arrangemang nr: 1

Denna står nu på köksbordet.. Detta var saker jag fick utav min snälla kusin & mostrar...

Materiel jag använt:

*Röd kruka
*Lekar kulor i botten
*Jord
*Mossa
*Hyacint, murgröna & en annan blomma som jag inte vet vad den heter.
*2 st stjärnor (julgranspynt)
*Värme ljushållare
*Löst glitter

Arrangemang nr: 2




Materiel:

*Lerfat
*Grönmossa
*Toppmossa
*Enris
*Nejlikor
*Blockljus
*3 st dekorationskulor

Arrangemang nr: 3



Matriel

*Kruka
*Lekarkulor
*Jord
*Grönmossa
*Färgadestenar
*Hyasint & murgröna
*2 st dekorationskulor
*2 st stjärnor på nål
*1 st nål
* 1 st glitterstjärna (julgranspynt)

Resultatet



Så nu har jag fått det mycket fint hemma med alla fräscha blommor! Så stolt över mig själv, sen har jag fått möjligheten att göra det jag älskar. Det är ju något x-tra när man har gjort det själv så klart....

Jag hoppas verkligen att jag får bilder de andra tog under kvällen så jag kan visa hur maffigt det var nrä alla 17 grupper stod tillsammans & hur fina dom var!

Tack alla för en super mysig kväll ♥

Fråga gärna om ni vill veta mer hur jag har gjort...

Kramis


Kommentarer
Postat av: litentanta

Hejsan på sig!



Tolkning av Husmark o com. är ju svårt, blir lite som att det ändrar sig beroende på allt från hur man betonar när man läser till ja, du förstår? Det är så vagt hela alltet :-(



Allt om allvarlig sjukdom istället för MYCKET allvarlig sjukdom tex? Menar de en gnutta cancer bara eller? Blev ju inte lättare när man går in i beslutsstödet heller så jag vet knappt vad jag själv menar längre.. :-(



Hur mysiga julgrupper som helst blev det hos dig ivf, har aldrig gjort en egen utan sliter upp samma gamla tygschabrak år efter år, vi tål ju inte hyacinther..



Vad gäller mötet så känns det bara bläää just nu, ska försöka peppa mig själv så att jag inte börjar lipa, får ha det som huvudmål och nöja mig med att klara det.



Ha en bra dag!

2009-12-09 @ 09:05:51
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Oj, oj, vad fina julgrupper du gör!! ;) Jag blir riktigt sugen på att göra enga i fortsättningen...

Ha en trevlig helg!!

Kramen, Maria

2009-12-12 @ 15:32:44
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0