Vad vinner man på att stjälpa folk, istället för att hjälpa?!

BLIR SÅ ARG!!!!!!!!!!

Fattar inte vad dom håller på med, kan dom göra så här, tänker dom överhuvudtaget?!?!?!?!

Jag är alltså inte sjukskriven nu längre, utan är ut försäkrad som det fint heter. Så är en av dom många. Vilket ställer till det ännu mer än vad det redan var innan! För det blir ju inte ett dugg bättre för mig/oss!

Jag fick ett samtal i slutet av September av min handläggare på FK. Då hon talar om för mig att det är bäst att jag går med i AK igen. Gjorde jag det innan sista Oktober skulle jag få full ersättning därifån trots att jag varit ur i något år. Men eftersom omständigheterna ser ut som dom gör så var det ett speciellt avtal.

Jag gjorde som hon sa, det kostar mig 450 kr/mån. Mer än vad många betalar som jobbar heltid får jag betala i månaden. Då tycker man att det ska fungera, för hade jag inte betalat i tid så hade jag inte fått min ersättning.

Men dom verkar kunna bete sig precis hur som helst!!!

Dom har vetat om på AK hur länge som helst vad som skulle ske efter årsskiftet. Dom skulle bli överbelastade, vad gör man då?! Jo man tar in mer folk så man klarar av att göra sina uppgifter.

MEN TROR NI ATT DOM HRA GJORT DET?!

SVAR NEJ!

Istället får jag/vi lida! jag har alltså fått ut 3400 kr denna månad, som är tänkt att jag ska överleva på?!?!?!?!?! Vad F*N tror dom! Att man har kunnat lägga undan si så där 20 000 kr uti fall att! Inte direkt va!!!

Nej för om man hade lyckats spara pengar innan man blev sjukskriven så har dom gått om flera gånger om för LÄNGE sedan!!!

Så nu står man här med skägget i brevlådan!

KUL! NEJJJJJ!!!!!

Sitter i skiten kan man minst sagt säga!!!

Som sagt dom har inte skött sitt jobb överhuvudtaget! Men det skiter väl dom i & även regeringen för dom får ju sina löner, kan betala räkningar, köpa mat & roa sig. Mendans en annan som INTE klarar sig i vanlig fall står här utan någonting!

Pga att den förbannade regeringen har kommit på någe bra tror dom.
Men allt det dom har gjort är att sätta folk i skiten. Vilket inte kommer betyda mindre kostnader för dom. För utgifterna försvinner inte bara för att vi inte får dom i från FK längre!

Har man inte sedan innan depression så har man garanterat det nu! Soc kommer få häcken full, folk kommer ta till spriten, självmord ja det finns hur mycket som helst man kan rabbla...!

För dom ska ju  inte tro att problemen försvinner, tvärtom dom ökar!

Man ska hjälpa folk inte stjälpa!

Jag lovar att jag INTE kommer få mindre ont & bli bättre utav detta! Snarare kommer det påverka mig åt andra hållet.

Ringde till dom idag för att fråga vad dom håller på med & vart jag ska skicka mina räkningar?! Nej men då har dom bara telefon tid mellan 8-12. För att "lyssna nu på det här", för att dom ska hinna behandla inkomande ärenden. SKIT SNACK! Det hinner dom ju uppenbarligen inte med! Eftersom jag inte fått & säkert många andra de pengar vi ska ha & har rätt till.

Så ska man ola nu mellan sina räkningar eller vad är det tänkt?! Sen inte öppna brevlådan på 1 till 2 månader & hoppas att det ordnar sig. Ja jag får det säkert pengarna retroaktivt, men vad hjälper det mig?! Ingenting, för räkningarna ska betalas nu!

Som om man inte har tillräckligt ändå med allt vad vardagen innebär & vad man ska klara av men inte kan eller gör! & nu detta på allt annat!

Ursäkta min ilska, men man blir ju förbannad, ledsen & frustrerad när man är i deras händer & inte kan göra ett skit!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Lämnade in en ny ansökan om aktivitetsersättning till FK för två veckor sen kanske, och direkt börjar handläggaren ifrågasätta mig, och så säger hon att "men får du avslag är det ju bara att överklaga".



Så jag är förberedd på att det kommer gå åt skogen... Suck!



Kram på dig!

2009-12-29 @ 10:17:04
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: madeleine jag blir fan knäpp.. det är nån jävel som har hakkat min blogg och förstört.. Det är dom som har skrivit slampa.. fyfan va omoget!!!!!

2009-12-29 @ 11:40:21
URL: http://eelinslife.blogg.se/
Postat av: sussi

Fy fan..De skulle gå smärtfritt sa de. Men de var ju samma sk förra gången. Jag sattes in i rehabkedjan och skulle ha klart min arbetsförmåga innan 1/7-8 då nya regler trädde i kraft. Inget hände de bara bytte handläggare! sen hela detta år fram till jag kom in på skolan har jag kämpa för att komma ut och arbetsträna. Händer ingenting. finns inte folk!



Jag har tur som kom in på denna utbildning på vinst och förlust. Vinst för jag vill gå denna utbildning och jag tack vare den klara mig i från att sitta utförsäkrad. Skulle ha blivit de i december.



förlust. JAg är inte utredd, min arbetsförmåga är inte färdigställt och jag gick nästan på knä under min praktik.



De som du skriver. hur många kommer inte att ta bort sig. Läste just statsetik högst på listan över självmord ligger de med kronisk smärta och cancer!!!



Jag hoppas de löser sig för dig. de gör ont i en att läsa hur de gått kram

2009-12-29 @ 12:45:13
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Katta & Doriz

Det blir till att ligga på hos socialen. Själv måste jag också kontakta dem igen eftersom jag tvingas flytta. Kan ju inte sköta en flytt själv utan måste ha någon som gör det åt mig....

Hoppas du får hjälp av soc csnart så det ordnar sig. De företag du inte kan betala dina räkningar hos; ring och förklara. De flesta brukar kunna skjuta på betalningen.

2009-12-29 @ 17:36:53
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: EDSmamman

Hej vännen, förstår så väl din ilska. Jag sitter här och räknar ner jag...i början på juli händer samma sak mig. Och jag kan inte ens gå till sov eftersom jag både har hus och har gift. Vi står med ett nybyggt hus och snart bara en inkomst... = RIKTIGT ILLA. Vi sitter här och funderar nu på att försöka sälja och flytta til en annan kommun.... för vad fan ska man annars göra? Jag visste ju inte att jag var sjuk när vi började bygga huset... alla läkare sa ju att jag skulle bli helt frisk...



Fy fan åt regeringen, varför ska alla besparingar alltid göras åt de fattigast håll och ta från dom som knappt klarar sig ändå? Varför inte från dom som har råd att få mindre mindre Pengar??? kan nån förklara det för mig??



Kramis

2009-12-29 @ 18:27:41
URL: http://edsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0