Nu hände det igen!, 2 Luciatåg, fika & julklappar....

Det vart i stort ingen sömn i natt då jag inte kunde komma till ro.

När jag som mest behövde det! Eftersom jag skulle vara tidigt på Sofia´s skola. Men det var bara att ta sig upp.. Tog en varm dusch så jag vaknade lite till liv. Sen när jag var i stort sätt var klar att åka så händer det som INTE får hända! Jag ska ta med mat till hundarna, när jag lyfter säcken som jag köpte för ett par dagar sen så.....


Denna gånga var det inte lite kattmat utan 7 kilo hundmat på golvet när klockan inte var 07.00!! Det är man inte på humör för så tidigt på morgonen! Hade köpt en ny säck, ställt den innanför därren hemma, när jag sen ska flytta den så har hela kortänden öppnat sig! Så ½ säcken rinner ut på golvet....

Men kom i tid till Luciatåget i alla fall som tur var....

Dom var jätteduktiga & Sofia var hur söt som helst som en lite tomteflicka med flätor... Jag kunde inte ta några bilder, det gjorde Malin så får vänta på dom :(

Sen efter följde jag med Ruedee, vi fördrev tiden på granngården för det var ingenting annat öppet! Vi skulle titta på Elin´s Lucia tåg klockan 11 på ICA. Men vi hann även med en fika innan... Så då hade man fått lite mera energi :) Dom var oxå duktiga! Så nu har man fått en rejäl dos av Lucia idag...


Fina Ruedee, väntar på att kl ska bli 11...


Första parkett så klart! Det var Anna, Elin´s kompis som satt först & ville att vi skulle sitta där... Vi var dom enda som satt :P Men jag orkar ändå inte stå så länge..!


Elin står till höger om Lucian...

Efter åkte vi ner på stan sen för att kolla presenter & julklappar. Ruedee var snäll att ta med hundarna hem till sig så jag hade bara mig själv att tänka på.. TACK ♥

Sen mötte jag upp Malin som jag fortsatte med för att titta på julklappar åt småsyskonen. Vi ska som tur är gå ihop, jag har ju inga pengar så det är perfekt för mig! Det var super mysigt att det var bara vi, för de senaste året har vi inte haft mycket tid att umgås bara vi...

Malin är dock inte lika van vid att jag inte kan gå så långt, fort & mycket... Så hon fick ta min påse till slut, hennes kommentar var, - den här väger ju ingenting! Men för mig gör den det... När jag inte orkade mer så fick jag henne att ta en fika & sen kunde Ruedee komma & hämta upp mig igen. För att jag hade inte orkat gå ett steg till! Jag hade inte min bil med mig eftersom jag inte har några vinterdäck... Så fick skjuts av henne. Fick ta en power nap hemma hos Ruedee, sen bjöd hon på middag innan jag åkte hem.

Nu är jag helt SLUT, ont, öm i kroppen & trött så klart... Så tänkte ta en tidig kväll ikväll... Har inga planer i morgon & så får det vara.. Tänker vakna när jag vaknar & slappa, för tror jag håller på att bli sjuk :(

Hoppas ni har haft en bra dag som jag har haft?

Kramis



Kommentarer
Postat av: Renée

Visst blir man förbannad över allt man tappar i vanliga fall å sånt som händer innan kl 7 på morgonen kan man ju åka in på psyk för...Hundarna måste väl trott att det var julafton! Kramis

2009-12-11 @ 09:47:59
URL: http://www.rej74.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0