Hemma igen efter....

Vill börja med att be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat på några dagar, det beror på att jag har varit borta på Countryfestival, vilket var mycket kul & skönt att komma bort ett par dagar.
Eftersom jag inte har varit borta någonting nu i sommar...

Det är 5:e året i rad nu jag är där, de är kul varje år man kommer iväg, träffar både gamla vänner & nya.
Det är en del utav det hela, sen såklart musiken & stämningen
I år var jag inne i parken oxå å lyssnade på banden, vilket jag inte gjorde någonting förra året.
Såg bla Lasse Stefanz & Jill Johnson =0)

Har sett L. Stefanz en gång tidigare, men inte Jill henne missade jag sist hon var där.
Så i år såg jag helt enkelt till att inte göra det.
För varje år sker det ju förändringar, ibland bra & ibland sämre...
I år var man tvungen att lösa ett 3 dagars band till parken om man ville bo på campingen som hör dit.
Vilket gjorde att det vart fler människor som gick in i parken, men då blev det desto tystare på campingen.
Så både positivt & negativt.
Det som var lite tråkigt var att det inte alls var samma drag på campingen i år som tidigare, det var inte lika många som spelade & sjöng där...
Positiva var att det var fullt ös på konserterna istället...

Ja hade förmånen att farmor skulle åka upp, så jag slapp köra....
Sen bodde jag inte med dom, men umgicks en del med dom.
Den övriga tiden var jag hemma hos en kompis, där förfestade vi innan vi gick ner till campingen på kvällen...
Sen fick jag sova i en riktig säng i stället för i en husvagn.
Men vet inte i efterhand om det gjorde så stor skillnad, för har så fruktansvärt ont överallt i kroppen!!
Eftersom det vart lång väg att ta sig, sen var det väl inte så många sovtimmar, som jag har behov utav...
Känns som jag har blivit överkörd utav tåget!
Så nu blir det lugnt ett par dagar, men det var det absolut värt!!
För man måste göra roliga saker, för att orka med, det ju kostar att ligga på topp ;0´)
Eller hur? =0)

Vet inte hur det blir inför nästa år, med tanke på att en ny regel var att alla som INTE bodde på campingen fick heller inte vara där på kvällen!
Vilket inte drabbade oss tor eller fre, men på lör när vi kommer dit för att spela & sjunga så är ett gäng med vakter & någon polis också tror jag..
Som går runt bland alla lyser med en ficklampa & kollar om man har ett band runt armen. Vilket jag hade, men inte mina vänner jag var med. Så det innebar att dom inte skulle få vara kvar där. Då dog allt, alla tappade suget & det blev inget spelande eller sång mer =0(
Vilket är en mycket stor del utav hela festivalen.
Jag kan förstå om det är massa fulla människor som driver omkring & ställer till med oreda. Men inte att dom som sköter sig & livar upp stämningen inte ska få vara kvar.
Det är så tråkigt när det händer saker & så sätter dom upp regler & det drabbar ALLA. För att det är någon/några som inte har skött sig....
Så det vart ett lite surt avslut på det hela...
Men hade mycket trevligt i det stora hela i alla fall!

Ska lägga upp bilder, men inte just nu för jag orkar inte....



Kommentarer
Postat av: Katta

Förändringar är alltid trist. Jag avskyr förändringar av alla de slag.

Men bra att du hade kul. Då är det nästan värt att ha ont!

2009-08-10 @ 17:49:30
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0