Fan vad man kan känna sig hjälplös!!!

Idag har jag varit som en sombi, det sliter att ha så mycket värk! Sen har halsbrännan kommit tillbaka, så i morgon blir det apoteket för att leta upp det Renée tipsade om för halsbränna. Jag har testat det mesta... Sen hoppas jag på att min läkare hunnit förnyat mina recept, håll tummarna!! För det har ju inte gått direkt smidigt eller som på räls, för er som har följt min blogg vet....

Det har öst ner hela eftermiddagen, hade dörren öppen så hundarna gick ut & in som dom ville. Sen hör jag hur Nellie for in & vidare in i sovrummet upp i sägen när jag tittade upp så inser jag att hon var MYCKET LERIG om tassarna!!!!! Så ni kan ju föreställa er hur det såg ut här inne..... Leriga tassar överallt i hela huset & i sängen!!!! Kul, NOT!! Speciellt när man inte har orken att ta bort det! Det är mycket jobbigt kan jag tala om när man inte kan göra sådana enkla saker som att dammsuga, torka golven eller bädda rent!! Fan vad man känner sig hjälplös!! Men det är som det är...





Lakanet är inte så vitt längre kan man ju säga! Vad gör man när man inte kan bädda rent?!
Så nu får jag sova på den sidan som inte är skitig, så får vi se om jag kan få hjälp i morgon...






Kommentarer
Postat av: Mamma med mera

Å gud jag vet precis hur sånt där känns, vi har ju oxå hund, 2 stora Rottisar, och dom kan oxå vara rätt så leriga... inge kul för vad gör man när man bara inte orkar??? Ibland har jag bara rafsat ihop lakanen och slängt in dom i tvättstugan. Men jag har ju min man som allt som oftast är hemma så han får ta en hel del jobb.



Förstår att det är mycket tufft att leva ensam när man är sjuk. Du gör det så bra vännen!



Jag försöker att hålla hundarna rena och bada dom ofta men det är inte alltid jag orkar med. Och min man har ju oftast fullt upp med barnen och allt annat och sen jobbar han ju heltid oxå så tiden finns inte alltid. I perioder ser det ut som satan hemma hos oss... och det är inte kul!



Kramis

2009-08-18 @ 10:08:11
URL: http://pia.sakerochting.se
Postat av: Renée

Kan du inte få hemtjänst? Jag har städ plus att dom byter mina lakan. Sen bär dom min tvätt till tvättstugan å bär upp den när jag e klar. Hur skönt som helst! Kramisar från mig...

2009-08-18 @ 15:15:51
URL: http://www.rej74.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0