Fan va trött jag blir!!!

Som jag tidigare har berättat så har jag börjat med en ny medicin, Nobligan/Tradolan.
Fick till att börja med 20 tab för att se om jag skulle få några bivärkningar.
Då sa min läkare till mig att ring mig innan dom är slut  jag går på semaster.
Du behöver inte prata med mig, utan tala om för sköterskan, tala om hur det har funkat.
Jag ringde den 24 juli, talade då om att jag ej har fått några biverkningar....
Då skulle de meddelas till min läkare så hon skulle skriva ut nya.

Tog sista i morse, så var tvungen att åka in idag till apoteket, men upptäcker att sist så skrev min läkare bara ut en omgång med stecolid. & dom tar slut ikväll, jag brukar normalt få 2 uttag åt gången, men inte nu, varför vet jag inte?!
Så därför ringde jag vårdcentralen för att få ett nytt recept, vilket visar sig då att dom inte kan ordna förns i morgon eftermiddag. Jag ska ha dom i morgonbitti....

Passar då också på att fråga om min läkare har skrivit ut Nobligan, då säger hon ja den 11/7. Ok, men dom har jag redan hämtat ut. svarade jag henne då.
Då säger hon att igen att ja men hon skrev ut dom då, då säger ja men dom är nu slut & talar om att min läkare skulle ha förnyat dom.
Då säger kärringen, men lilla gumman varför ringer du så sent?!
För det första hatar jag när någon kallar mig lilla gumman & "klappar mig på huvudet"!!!!!
Sen inte nog med det att det finns inget recept på dom. Då säger jag att jag ringde vårdcentarlen som jag blivit tillsagd den 24 juli. Det är väl inte mitt fel sen att det inte har blivit gjort!

Då säger hon att det inte finns några anteckningar om det...
Vad fan tror hon?!?!? Att jag är dum i huvudet eller?!
Jag blir så less, trött, matt & förbannad. Man gör som man blir tillsagd & inget flyter!!
Nu är min läkare på semester också, så kan inte prata med henne heller...
Nu får jag inte dom förns i morgon eftermiddag, vilket är katastrof!!
För jag behöver dom ikväll, dessa tabletter är sådnana som man INTE  får göra uppehåll i!!
Nu sitter man här & inget kan man göra!

Utan stecolid & nobligan!!!

Detta är inte första gången, har tappat räkningen på hur många gånger det är nu!
Varför?! Hur j*vla svårt kan det vara?!!!!

Ja så får se vad som händer, förr har jag fått hemska biverkningar pga av att jag inte tar medicinen som jag ska...!
Hoppas att det går bra...


Kommentarer
Postat av: Mamma med mera

Förstår att du blir förbannad.... dom är så nonchalanta ibland så det är inte klokt. Sist jag rinde och skulle förnya mina recept på tradolan så blev jag ifrågasatt av sköterskan om hur jag kunde ta så mycket tabletter, hur dom redan kunde vara slut... ja vad säger man? jag hade ingen lust att sitta där och börja redogöra för min sjukdom och hur jävligt det är att leva med EDS, så jag sa bara helt kort att det där är mellan mig och min läkare.. blev så arg och så kränkt....



Hoppas det löser sig och att du inte fick biverkningar av upphållet i medicinen.



kramar i massor / pia

2009-08-04 @ 18:24:44
URL: http://pia.sakerochting.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0