Samtalen tar inte slut, men tog mig tid att njuta av solen!

Vad glad jag är att solen skiner, det lättar upp allt i denna skit!!!

Började dagen med det tråkiga...
Som att kolla vad jag behöver för nya recept, just nu är ja väldigt trogen stammis på apoteket..!! Illa!!
Efter det tog ja såklart kontakt med mottagningssköterskan på v. centralen för att tala om vad som är slut & kommer ta slut inom snar framtid.
Sen var jag ju tvungen att kolla åter igen om det kommit något läkarintyg till FK...!!
Vilket med min tur hade det INTE gjort det!!!  Morr!!!
Vad ska man ta sig till...?
Så en gång till 3:dje gången nu så säger jag till på avd där ja låg att om inte mitt intyg finns nästa vecka så får jag inga pengar!
Så får se nu då om de är 3:dje gången gillt??!
Men börjar ju sluta hoppas för mycket....
Vill ha min energi till att bli bättre inte till att sitta i telefoner med myndigheterna!!

Som sagt åter en dag med sol, så tog mig till stallet för att njuta av den med min syster & bonussystrar...
Vi hittade ett ställe emot väggen på stallet där det va le som vi satte oss & bara va.
Sen var det en snabb klapp & en liten borste på hästen...
För om ja ska orka med allt detta med FK och vad det nu är.....
Annnars kommer ja bli ett vrak!
Sen när jag kom upp så sov ja ca 2 timmar....

Bilder ifrån dagen...


Detta var vad  vi vågade klä av oss & ett försök att få lite färg....
Mina ben till vä. & Felicia´s till hö.


Felicia lekte med min nya mobil & ramarna som fanns i den, & detta var den ena ramen.
Bakgrunden är en pytte liten del av gården.

                                                                                 Det här var en av dom andra ramarna, hmm ja det är
jag  & som ska försöka föreställa en hmm sångerska...?! :)


Men tyvärr var det intelika varmt hela tiden, så då åkte byxbenen ner...
Sen ville Frida var med på ett hörn oxå...

Det var våra otroligt vackara bilder från dagen....
Men skönt att vinterjackan är borta...

Nu är klockan så där mycket igen och alla förutom jag sover i huset....
Men nu är det dax för mig också.
Behöver ta mig in till apoteket i morgon, igen...
Sen ringa arb. teraputen.

Love Madeleine ♥


Kommentarer
Postat av: Pia - mamma med mera

Hej, tycker så synd om dig.. jag har oxå suttit fast i den där vårdkarusellen med FK och långsamma intyg och vänte och handläggningstider... sist jag blev sjukskriven så slutade det med att jag personligt fick kontakt med nån slags chef och under en halvtimmes långt samtal med henne förklarade min livssituation..



Är det det här man betalar skatt till? för att bli blåst på pengar den dagen man behöver, för inte 17 får man ränta på pengarna de håller inne med... men attans vad snabb de är på att dra bort en massa om du så råkat få en krona för mycket...



Förstår att du känner dig helt uttömd på energi iom det här... hoppas det löser sig så att du får koncentrera dig på att ta hand om dig själv.



Kram P

2009-04-16 @ 00:23:01
URL: http://pia.sakerochting.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0